Ko Phi Phi

Ko Phi Phi on väike saar Phuketist u 40 km ida pool. See on üks populaarseimaid sihtkohti Taimaal. Saare kuulsus pârineb 2000. aastate algusest, kui seal võeti osaliselt üles film The Beach. See ainuüksi oli ka põhjus, miks ma 5 aastat tagasi Phi Phid külastasin. Kes on filmi näinud, teab, et tegevus toimub ühel maagilisel saarel, kus on üks paradiisirand - valge liiv, sinine ookean, kõrged kaljud taustal. Reaalsus on muidugi veidi teistsugune. Hoolimata turistide hordidest, on Phi Phi minu arust ikkagi koht, kuhu Taimaal minna. See geograafia ja maastik on juba käiku väärt. Kuna turistihooaeg hakkab jõudma tipp-punkti ja hotellihinnad on tõusnud, siis veetsime seal kaks ööd-päeva.
Vaikselt praamiga läheneme

Esimesed ülesvõtted

Samal päeval rentisime endale kohe kajaki ja läksime Andamani merd avastama

Kordagi ümber ei läinud, ausalt

Leidsime ka ühe väikese ranna, kuhu saab ligi ainult just paadi või kajakiga

Teisel päeval võtsime tuuri ümber Phi Phi ja teiste ümbritsevate saarte

Meie paat - Thai longtail boat

Võõras + ka värvilised kalad vees

"Viikingite koobas"

Kunagi olla seal avastatud viikingite laevade moodi seinamaale. Hiljem tuli välja, et tegelikult olid need hiinlaste paadid. Aga "hiinlaste koobas" ei kõla nii hästi, kui viikingite oma, sellest ka nimi.

Nö kuulus rand. Meie tuur oli õnneks selles mõttes hea, et läksime õhtusel ajal, mil rannas polnud 1 miljon asiaati ja venelast (st kõige tavalisemad turistid Tais) ja seega õnnestus parem pilt teha.

Ko Phi Phi vaade ülalt. 2004. aastal tabas Kagu-Aasiat katastroof, kui India ookeanist tabas maismaad suur tsunaami. Kokku suri loodusliku tragöödia tõttu ligi miljon inimest. Ka Phi Phi ei jäänud sellest puutumata. Pildil näha olevat kitsast maariba ründas ühelt poolt 6 ja teisel 3 meetrine laine, mis siis keskel kokku said. Hukkus ligi 3500 inimest, sh tollane elanike arv oli ligi 3000. Ülejäänud hukkunud olid turistid.

Õppisin, et kui pärdik su mütsi näpib, siis ei tohi üritada teda sellega lüüa. Tuleb lihtsalt ära võtta. Vastasel juhul saab ta väga vihaseks...